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 Testez votre "Tactital Fitness" avec le "Q" Challenge

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Laurent
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MessageSujet: Testez votre "Tactital Fitness" avec le "Q" Challenge   Mar 10 Sep 2013 - 15:43

"The TACFIT Q est fait de 6 exercices:
(en intervalle de 20/10)

1. Front Step Lunge (right leg step + left leg step = 1 point)

2. Plank Pull Knee (each repetition = 1 point)

3. Sit Thru Knee (right knee through + left knee through = 1 point)

4. Tactical Pushup (each repetition = 1 point)

5. Spinal Rock Knee (each repetition = 1 point)

6. Tripod Vertical (right arm up + left arm up = 1 point)

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un score raisonnable au Q est de 40:
- chaque rep, max effort, technique correcte
suivi après de 10 sec de repos
- compléter le 20/10 intreval 8x (4min)
- enregistrer les points (chaque rep) chaque 20 sec d'intervalle
- récupérer 1 min et passer au prochain exo
- compléter chacun des 6 exos, et additionner les scores les plus bas pour chaque exo pour calculer le total des points de la session
- faire les exos dans l'ordre décrit, précédés et suivis d'un bon échauffement, et d'un retour au calme.


A reasonable score on the “Q” is 40 points. Perform repetitions at maximum effort with proper technique followed by 10 seconds of recovery. Complete the 20/10 interval 8 times (4 minutes). Record points (repetitions counted as listed above) for each 20 second interval. Recover for 1 minute and then move to the next exercise. Complete all 6 exercises and then add low scores for each exercise to calculate total points for the training session. Perform the exercises in the order listed and be sure to include a good warm-up and cool-down.

Please take a close look at each exercise technique and make sure you are comfortable with the movement before attempting the workout. Pay close attention to how you feel during each exercise. Where do you feel limitations in mobility? Where do you feel unstable? Do you feel weaker with certain movements? How fatigued are you? This analysis will help you to address weaknesses that you might have. Be sure to incorporate exercises into your training that will help you to shore up any deficits. Perform the TACFIT Q a few weeks later and make note of how you have improved.

Give it a try and let us know how it goes. Please feel free to post scores in the comments section and send us any questions that you might have.

Train hard and stay safe!"

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