Power and Strength V
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.


Musculation, fitness, bodybuilding, force & MMA
 
AccueilPortailRechercherDernières imagesS'enregistrerConnexion
Le Deal du moment : -39%
Pack Home Cinéma Magnat Monitor : Ampli DENON ...
Voir le deal
1190 €

 

 Omega 3 Nutrimuscle

Aller en bas 
+2
David
Laurent
6 participants
Aller à la page : Précédent  1, 2
AuteurMessage
sylvain
Administrateur
Administrateur
sylvain


Messages : 10044
Date d'inscription : 06/11/2009
Age : 48
Humeur : 40mA

Omega 3 Nutrimuscle - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: Omega 3 Nutrimuscle   Omega 3 Nutrimuscle - Page 2 Icon_minitimeDim 19 Déc 2010 - 16:04

c ce que l on a avec david.
Revenir en haut Aller en bas
TRIBUL
V.I.P
V.I.P



Messages : 9597
Date d'inscription : 24/11/2009

Omega 3 Nutrimuscle - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: Omega 3 Nutrimuscle   Omega 3 Nutrimuscle - Page 2 Icon_minitimeDim 19 Déc 2010 - 16:32

pareil .
Revenir en haut Aller en bas
Laurent
Modérateurs Globaux
Modérateurs Globaux
Laurent


Messages : 9740
Date d'inscription : 14/11/2009
Age : 50

Omega 3 Nutrimuscle - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: Omega 3 Nutrimuscle   Omega 3 Nutrimuscle - Page 2 Icon_minitimeLun 20 Déc 2010 - 0:46

Administrateur a écrit:
Bonjour Seb06300.

Seb06300 a écrit:
Lors du dernier repas
Affirmatif :

Les OMÉGA 3 Nutrimuscle sont à prendre de préférence avec les repas. :wink:

Il est conseillé d’utiliser les OMÉGA 3 Nutrimuscle. avec un repas qui contient lui-même des graisses afin d'en assurer une absorption optimale (1).

Référence scientifique
(1) Lawson LD. Absorption of eicosapentaenoic acid and docosahexaenoic acid from fish oil triacylglycerols or fish oil ethyl esters co-ingested with a high-fat meal. Biochem Biophys Res Commun. 1988 Oct 31;156(2):960-3.


Bien à vous.
Revenir en haut Aller en bas
Laurent
Modérateurs Globaux
Modérateurs Globaux
Laurent


Messages : 9740
Date d'inscription : 14/11/2009
Age : 50

Omega 3 Nutrimuscle - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: Omega 3 Nutrimuscle   Omega 3 Nutrimuscle - Page 2 Icon_minitimeLun 17 Jan 2011 - 17:24

Intestinal digestion of fish oils and ω-3 concentrates under in vitro conditions
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

Nutrimuscle-Conseil a écrit:
Intestinal digestion of fish oils and ω-3 concentrates under in vitro conditions
Diana Martin European Journal of Lipid Science and Technology Volume 112, Issue 12, pages 1315–1322, December 2010

A comparative study of the in vitro bioaccesibility of ω-3-oils (salmon oil, SO; tuna oil, TO; enriched-ω-3 oil as triacylglycerols (TAGs), ω-3-TAG; and enriched-ω-3 oil as ethyl esters (EEs), ω-3-EE) was performed after treatment with pancreatin (pancreatic lipase as major lipolytic enzyme) at pH 7.5. Aliquots were taken at different times of digestion for analyzing the evolution of lipid products. The micellar phase (MP) formed at 120 min of digestion was isolated, its total lipid content was extracted and its composition in lipid products was analyzed. The rate of hydrolysis of ω-3-TAG concentrates was continuous throughout the time of reaction (51% hydrolysis of TAGs at 120 min), whereas the digestion of SO and TO was initially faster but stopped after 10 min of reaction (35 and 38% hydrolysis of TAGs at 120 min of SO and TO, respectively). A poor hydrolysis of EEs took place for the ω-3-EE oil (around 7% hydrolysis of EEs at 120 min). The MP of ω-3-TAG oil, SO, and TO mainly consisted of free fatty acids (FFAs) and MAGs. The MP from digested ω-3-EE oil consisted of FFAs and undigested EEs. Therefore, the highest degree of hydrolysis and inclusion of lipid products in the micellar structure was found for the ω-3-TAG oil, but compared to fish oils long times of digestion were required. This experience also shows for the first time the MP composition from ω-3-concentrates in the form of EEs.

Practical applications: Commercial ω-3 sources can be found as purified fish oil or concentrates in the form of TAGs, FFAs, and EEs. Despite differences exist regarding their intestinal metabolism, there is lack of information about the specific composition in lipolytic products of the absorbable fraction (MP) from ω-3-TAG or ω-3-EE concentrates. This comparative study showed that (i) the in vitro bioaccesibility of ω-3-polyunsaturated fatty acid (PUFA) seems to be better as ω-3-TAG concentrates than purified fish oils, but after long times of digestion; and (ii) the in vitro hydrolysis of ω-3-PUFA as EEs seems to be poor, at least after the activity of the major lipolytic enzyme of pancreatin, namely pancreatic lipase. Furthermore, the inclusion of EEs within micellar structures seems to be limited. These results contribute to the knowledge of the intestinal lipolysis of ω-3 sources by showing the composition of the MP on lipid products for the first time.
Revenir en haut Aller en bas
sylvain
Administrateur
Administrateur
sylvain


Messages : 10044
Date d'inscription : 06/11/2009
Age : 48
Humeur : 40mA

Omega 3 Nutrimuscle - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: Omega 3 Nutrimuscle   Omega 3 Nutrimuscle - Page 2 Icon_minitimeLun 17 Jan 2011 - 20:24

au final je ne constate aucune différence entre nutrimuscle et my protein...
je bascule sur my prot dès que j ai fini.
Revenir en haut Aller en bas
Laurent
Modérateurs Globaux
Modérateurs Globaux
Laurent


Messages : 9740
Date d'inscription : 14/11/2009
Age : 50

Omega 3 Nutrimuscle - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: Omega 3 Nutrimuscle   Omega 3 Nutrimuscle - Page 2 Icon_minitimeLun 17 Jan 2011 - 20:29

c'est sur trop cher
Revenir en haut Aller en bas
sylvain
Administrateur
Administrateur
sylvain


Messages : 10044
Date d'inscription : 06/11/2009
Age : 48
Humeur : 40mA

Omega 3 Nutrimuscle - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: Omega 3 Nutrimuscle   Omega 3 Nutrimuscle - Page 2 Icon_minitimeLun 17 Jan 2011 - 20:34

c est clair
je vais par contre prochainement acheter de l avoine chez eux.
Revenir en haut Aller en bas
TRIBUL
V.I.P
V.I.P



Messages : 9597
Date d'inscription : 24/11/2009

Omega 3 Nutrimuscle - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: Omega 3 Nutrimuscle   Omega 3 Nutrimuscle - Page 2 Icon_minitimeLun 17 Jan 2011 - 20:59

pourquoi arretter l'avoine de Myprot ?
Revenir en haut Aller en bas
sylvain
Administrateur
Administrateur
sylvain


Messages : 10044
Date d'inscription : 06/11/2009
Age : 48
Humeur : 40mA

Omega 3 Nutrimuscle - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: Omega 3 Nutrimuscle   Omega 3 Nutrimuscle - Page 2 Icon_minitimeLun 17 Jan 2011 - 22:03

j en ai jamais acheté
mais je commence à en rajouter dans mes shakes mon métabolisme s est considérablement accéléré ces temps ci.

je ne fais que manger comme un porc et je suis plus maigre que jamais.
et il me faut de l enérgie pour chatouiller yates
Revenir en haut Aller en bas
Laurent
Modérateurs Globaux
Modérateurs Globaux
Laurent


Messages : 9740
Date d'inscription : 14/11/2009
Age : 50

Omega 3 Nutrimuscle - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: Omega 3 Nutrimuscle   Omega 3 Nutrimuscle - Page 2 Icon_minitimeDim 27 Fév 2011 - 0:27

[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé





Omega 3 Nutrimuscle - Page 2 Empty
MessageSujet: Re: Omega 3 Nutrimuscle   Omega 3 Nutrimuscle - Page 2 Icon_minitime

Revenir en haut Aller en bas
 
Omega 3 Nutrimuscle
Revenir en haut 
Page 2 sur 2Aller à la page : Précédent  1, 2
 Sujets similaires
-
» PRODUIT NUTRIMUSCLE

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Power and Strength V :: Nutrition, Suppléments et Compléments Alimentaires :: Informations sur la nutrition et les suppléments ... :: Vos avis, vos questions sur les suppléments-
Sauter vers: